Czym jest SUP?

SUP - to skrót od „Stand Up Paddle" (wiosłowanie na stojąco), jest w tym momencie najszybciej rozwijającą się dyscypliną sportów wodnych i nowością na Polskim rynku.
Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dla tego, że nauka pływania na deskach SUP nie trwa długo i każdy amator sportów wodnych, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z SUP, już po kilku próbach będzie się czuł komfortowo na swojej desce. Wystarczy trochę siły w rękach, równowaga i odpowiedni sprzęt, który składa się z 3 elementów: deski, wiosła i i leash (linki do nogi). Kolejnym plusem SUP jest to, że na desce można pływać niemal wszędzie. Nieważne czy jesteśmy nad jeziorem czy nad morzem. Nadaje się do pływania na każdym akwenie.

Jakie korzyści niesie uprawianie SUP?

Oprócz niewątpliwych korzyści, jakie płyną ze zwykłej frajdy pływania na desce, SUP ma też wiele korzyści zdrowotnych. I tak naprawdę nie ma żadnych przeciwwskazań do uprawiania tego sportu. Liczą się przede wszystkim chęci! Ile wysiłku włożymy w wiosłowanie, zależy tylko od nas. Wbrew pozorom podczas pływania aktywizujemy nie tylko mięśnie ramion. Pracują także mięśnie pleców, lędźwi i nóg, więc to świetna alternatywa dla siłowni czy fitnessu.

  • Polepszenie balansu

    Paddle Boarding Wymaga od ciebie pływania w pozycji wyprostowanej na desce, co buduje stabilność gorsetu mięśniowego oraz siłę mięśni nóg aby utrzymać balans na desce. Co nie tylko poprawia balansowanie podczas wiosłowania ale również wzmacnia skupienie i wykonywanie codziennych czynności.

  • Ćwiczysz całe ciało

    Niemalże każdy mięsień twojego ciała jest użyty podczas sesji na desce SUP. Ponieważ utrzymujesz balans , mięsnie nóg pracują ciężko próbując utrzymać punkt ciężkości. Podczas gdy ramiona, plecy oraz barki są użyte do wiosłowania. Mięsnie rdzenia, pleców oraz mięsnie brzucha pracują ciągle aby utrzymać balans podczas pływania.

  • UP łagodzi stress

    Paddle Boarding Wymaga od ciebie pływania w pozycji wyprostowanej na desce, co buduje stabilność gorsetu mięśniowego oraz siłę mięśni nóg aby utrzymać balans na desce. Co nie tylko poprawia balansowanie podczas wiosłowania ale również wzmacnia skupienie i wykonywanie codziennych czynności.

  • Wzmacnia siłę oraz wytrzymałość

    Po całym dniu spędzonym na SUP. Naturalne jest ze czujesz się lekko obolały. Ale pamiętaj ze uczucie delikatnego bólu mięśni jest dobre, ponieważ oznacza że wzmacniasz siłę i sprawność całego ciała.

  • Łączysz się z naturą

    Przebywanie na wodzie działa kojąco. Przebywanie na łonie natury działa pozytywnie na twoje zdrowie psychiczne oraz sposób myślenia. Ponadto, odpowiedzialne przebywanie na słońcu daje ci dawkę witaminy D która jest bardzo dobra dla Ciebie.

SKONTAKTUJ SIĘ

Telefon

+48 575 909 995
contact-div

Mail

kontakt@whatsupszczecin.pl